Tarihin en başarılı sedanlarından biri oldu! İşte en problemli Toyota Camry nesilleri…

Toyota Camry, 1980’lerden bu yana dünya çapında milyonlarca satarak otomotiv tarihinin en başarılı sedanlarından biri oldu. Güvenilirliğiyle bir efsaneye dönüşen modelin, yine de her nesli aynı sorunsuzluğu sunmuyor. Amerikan otomotiv portalı Autoblog.com, tüketici şikayetlerini ve uzman verilerini analiz ederek ikinci el Camry almayı düşünenler için bir “karne” hazırladı: İşte en sorunsuz ve en problemli Camry nesilleri.

ABD’de Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) ve J.D. Power gibi güvenilir kurumların verilerini derleyen uzmanlar, Camry’nin farklı model yıllarını mercek altına aldı. Analizde sadece şikayet sayısı değil, sorunların ciddiyeti de dikkate alındı. İşte o analizin sonuçları:

Analize göre, Toyota Camry’nin birçok nesli “kurşun geçirmez” olarak tabir edilen bir dayanıklılığa sahip. Özellikle üç nesil, sorunsuzluklarıyla öne çıkıyor:

7. Nesil (XV50 / 2012-2017): Yüksek satış rakamlarına rağmen hakkında çok az sayıda ciddi şikayet bulunan bu nesil, ikinci el pazarının en gözde seçeneklerinden biri. Güvenilir 2.5 litrelik ve 3.5 litrelik V6 motorlarıyla tanınıyor.

8. Nesil (XV70 / 2018-2024): Modern Camry’nin temsilcisi olan bu nesil de şu ana kadar ciddi bir kronik sorun bildirmeyerek markanın ününü devam ettiriyor.

4. Nesil (XV20 / 1997-2001): Yaşına rağmen hala yollarda olan bu nesil, doğru bakımla çok uzun yıllar hizmet verebilen 2.2 ve 3.0 litrelik basit atmosferik motorlarıyla biliniyor. Manuel şanzıman seçeneği sunması da pahalı otomatik şanzıman onarımı riskini ortadan kaldırıyor.

Uzak durulması gereken nesil: 6. Jenerasyon (XV40 / 2007-2011)

Uzmanların hemfikir olduğu en sorunlu Camry nesli ise altıncı jenerasyondur. Özellikle 2.4 litrelik 2AZ-FE motorun kronik yağ yakma sorunu, bu neslin en büyük problemi olarak öne çıkıyor. Piston segmanlarındaki bir tasarım hatasından kaynaklanan bu durum, pek çok kullanıcıyı pahalı motor onarımlarıyla karşı karşıya bıraktı.

Bu nesilde rapor edilen diğer yaygın sorunlar arasında ise güneşte eriyen gösterge panelleri, bozulan kapı kilitleri ve bazı durumlarda sarsıntılı veya yavaş vites geçişleri yapan otomatik şanzıman yer alıyor. Uzmanlar, bu nedenlerle ikinci el piyasasında özellikle bu model yıllarından kaçınılmasını tavsiye ediyor.

Sonuç olarak, Camry’nin efsanevi ünü, gösterişli tasarımlarından veya son teknoloji özelliklerinden değil, sadeliği ve dayanıklılığından geliyor. Doğru nesil seçildiğinde, bir Toyota Camry’nin 400 bin kilometreyi rahatlıkla aşabilen, sahibini üzmeyen bir yol arkadaşı olduğu belirtiliyor.

Related Posts

Harvard’dan şok iddia! Uzay gemisi Dünya’ya mı yaklaşıyor?

NASA’nın Temmuz 2025’te keşfettiği, saatte 210 bin kilometre hızla Güneş Sistemi’ni kateden yıldızlararası cisim 3I/ATLAS, bilim dünyasında büyük bir tartışma başlattı. Çoğu gökbilimci bu cismin zararsız bir kuyruklu yıldız olduğunu savunurken …

Hurda araçta 500 bin liraya yakın indirim: Türkiye’den hızlı davrandılar

Türkiye’de de gelmesi beklenen hurda araç indirimi için İtalya hızlı davrandı. Elektrikli araç satışlarını artırmak için beklenen hurda indirimini yürürlüğe koydu. Çevre ve Enerji Bakanlığı, toplam değeri yaklaşık 600 milyon Euro (yaklaşık 698 milyon dolar – 28,5 milyar lira) olan yeni sübvansiyon paketini onayladı.

NASA’dan yeni güncelleme: Güneş Sistemi’ne giren gizemli cisim hızla yaklaşıyor

NASA, güneş sistemimize hızla giren ve merakla takip edilen yıldızlararası cisim 3I/ATLAS hakkında çarpıcı bir güncelleme paylaştı. İlk kez 1 Temmuz’da, Güneş’ten 420 milyon mil (675 milyon kilometre) uzaklıkta gözlemlenen bu cisim, şu an güneş sistemimizin iç bölgelerine doğru ilerliyor.

Adanın 1.5 milyon yıllık sırrı çözüldü

Endonezya’nın Sulawesi Adası’nda bulunan bir avuç taş alet, insan evrimi hakkındaki bildiklerimizi altüst etti. 1 milyon ila 1.5 milyon yıl öncesine tarihlenen bu keskin kenarlı taş parçaları, Homo sapiens türü ortaya çıkmadan çok önce adada başka bir insan akrabasının yaşamış olabileceğini gösteriyor.

Yeni yöntemi duyurdular: ‘Kara deliğe 70 yılda gidebiliriz’

Çinli bilim insanları, ışık hızını aşmanın mümkün olmadığı göz önüne alındığında, kara deliklere ulaşmak için yeni bir yöntem önerdi. Fudan Üniversitesi’nden Astrofizik Profesörü Cosimo Bambi ve ekibi, ışık hızının sadece bir kısmına ulaşabilecek çok hafif uzay araçları tasarlamayı hesapladı. Bu araçlar, lazer ve ışık yelkeni teknolojileriyle güçlendirilecek.

Powerbank’lere yasak geliyor… Bakan Uraloğlu açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, uçaklarda powerbank kullanılmasının yasaklanması yönünde tavsiye niteliğinde karar aldıklarını söyledi.