Avrupalı otomobil devleri zemin kaybediyor: Çin elektrikli araç üretiminde zirvede

Çinli Elektrikli Otomobil Üreticileri Avrupa’ya Karşı Önde!

Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi (ICCT), Avrupalı otomobil üreticilerinin Çin merkezli elektrikli araç üreticileri karşısında zemin kaybettiğini rapor etti.

ICCT’nin yayınladığı “Küresel Otomobil Üreticileri Derecelendirmesi 2024-2025: Elektrikli araçlara kim öncülük ediyor?” raporuna göre, geçen yıl Çinli otomobil üreticileri sıfır emisyonlu araç pazarında büyük kazanımlar elde ederken, Avrupalı rakipler kayıp yaşadı.

2024’te, Avrupa’nın elektrikli otomobil üreticilerinin Çinli rakiplerine karşı yarışta geride kaldığı belirtildi.

Rapora göre, yılda 11 milyondan fazla elektrikli araç satan Çin’in, küresel elektrikli araç satışlarının yarısından fazlasını oluşturduğu vurgulandı.

Çinli üreticilerin büyük iç pazarlarından faydalanarak ölçek ekonomileri oluşturdukları ve teknolojilerini geliştirdikleri ifade edilen raporda, şimdi Çinli üreticilerin küresel pazarlarda da ilerleme kaydettiği belirtildi.

Raporda, “Çin’in elektrikli araç sınıfında en iyi 5 pozisyondan 4’ünü ve elektrikli araç satış payında da en iyi 6 pozisyondan 5’ini Çinli üreticilerin aldığı” bilgisi paylaşıldı.

ICCT raporunda incelenen 21 elektrikli araç üreticisi arasında, Çinli üreticilerin elektrifikasyona yaptıkları erken ve sürekli yatırımların uzun vadeli stratejik faydalarını gösterdiği belirtildi.

Rapor, ABD ve AB’deki otomobil üreticilerinin belirsiz düzenleyici ortamlarla mücadele ederken teknolojik açıdan yetişmek gibi zorluklarla karşı karşıya olduğunu aktardı.

Tesla, Liderlik Pozisyonunu Koruyor!

Rapora göre, Tesla son dönemdeki satışlardaki düşüşlere rağmen küresel liderlik pozisyonunu korurken, BYD ve Geely gibi Çinli üreticiler de arayı kapatıyor.

Raporda, Alman üreticilerin küresel liderlikte düşüş yaşadığı, Alman lüks otomobil üreticisi BMW’nin geçen yıl üçüncü sıradan beşinci sıraya gerilediği, Mercedes-Benz’in dördüncü sıradan yedinci sıraya düştüğü ve Volkswagen’in ise sekizinci sırada kaldığı belirtildi.

ICCT Üst Yöneticisi Drew Kodjak’a göre, Çinli otomobil üreticilerinin küresel genişlemesi diğer önde gelen üreticileri de rekabet konusunda hızlandırmaya zorluyor.

Kodjak, “Çin’deki elektrikli araç pazarının hızlı büyümesi, buradaki şirketler için teknolojik ve üretim avantajları sağlıyor. Bu durum, küresel otomotiv endüstrisi için sadece gelecekteki hedeflerin değil, aynı zamanda mevcut durumun da bir göstergesi.” şeklinde konuştu.

Related Posts

Ev ürünleri devine şok! Ürünü yasaklandı ve toplatılıyor

Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen denetimler hız kesmeden devam ediyor. Güvensiz belirlediği ürünleri ‘Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi’ üzerinden yayımlamaya devam ediyor. Son olarak yayımladığı listede ev ürünleri satışını yapan dev markanın …

OPEC’in ham petrol üretimi yükseldi

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü’nün (OPEC) ham petrol üretimi, mayısta bir önceki aya göre günlük 183 bin varil artarak 27 milyon 22 bin varile yükseldi.

Borsa haftaya yatay başladı

Borsa haftaya yatay başladı

TPAO’ya Adıyaman’da 10 yıllık petrol izni!

Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı’nın Adıyaman’daki 5.214 hektarlık sahasında petrol işletme ruhsatı, 14 Haziran 2035’e kadar uzatıldı. Karar, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Denizlili terzilere uluslararası sertifika

Denizli Terziler Konfeksiyoncular ve Giyim Sanatkârları Odası öncülüğünde hayata geçirilen proje çerçevesinde, terzilik mesleğinde uluslararası geçerliliğe sahip Model Makinecilik (Seviye 4) Mesleki Yeterlilik Belgesi verilmeye başlandı. İlk kez …

600 bin kamu işçisi için zam teklifi geldi

Kamu Toplu İş Sözleşmeleri Çerçeve Protokolü görüşmelerinde işveren tarafı Türk Ağır Sanayii ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenler Sendikası (TÜHİS) ilk teklifini işçi tarafını temsil eden Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (TÜRK-İŞ) ve Hak İşçi Sendikaları Konfederasyonu’na (HAK-İŞ) sundu.